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Der Innovationskulturnavigator

66 Karten für den Kreativprozess
ISBN: 978-3-446-45556-6
GTIN: 9783446455566
Einband: Postkartenbuch/Postkartensatz
Verfügbarkeit: Versandbereit in 24 Stunden (Bestellschluss 13 Uhr Werktags)
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Das Kartenset für eine ausgeprägte Innovationskultur!

- Innovationspotenziale erkennen
- Spielerisch und mit Spaß innovativ sein
- Innovationskultur verbessern
- Vereint 66 Konzepte aus der Praxis besonders innovativer Unternehmen

Besonders innovative Unternehmen wie Google, Procter and Gamble oder IDEO sind auch besonders innovativ damit, die Ideengenerierung zu erleichtern. Google bietet beispielsweise Spielwiesen an, auf denen sich Mitarbeiter in ihre Kindheit zurückdenken und so zu vollkommen neuen Ansätzen kommen. Procter and Gamble holt sich gerne Externe ins Haus. IDEO wiederum verlässt vorzugsweise das gewohnte Umfeld und sucht außerhalb nach Ideen. Es gibt eine Vielzahl von unterschiedlichen Möglichkeiten, den eigenen Kreativprozess anzukurbeln.
Dieses Kartenset stellt 66 Konzepte vor, die sich als besonders innovationsfördernd bewährt haben. Spielerisch und mit Spaß werden die eigenen Innovationspotenziale erkannt und Ideen entwickelt. Fast nebenbei wird alles Relevante rund um einen gelungenen Innovationsprozess vermittelt und die Innovationskultur verbessert.

"Comprehensive framework covering the nuts and bolts of how to implement an effective innovation culture including inspiring examples."
Jonas Kahlert, Google

"The innovation culture sets the agenda for the future business. It is key to develop this basis in a fast-changing world. The St. Gallen Innovation culture navigator helps to experiment with 66 different perspectives at all levels of the organization. Like it."
Ingo Gaida, Bayer

"Great card set for inspiration and practical hints how to develop a strong innovation culture."
Michaela Csik, Lafargeholcim

"The Innovation Culture Navigator is all about dancing with ambiguity. Get dancing."
Larry Leifer, Stanford Design Thinking Research Program

Das Kartenset für eine ausgeprägte Innovationskultur!

- Innovationspotenziale erkennen
- Spielerisch und mit Spaß innovativ sein
- Innovationskultur verbessern
- Vereint 66 Konzepte aus der Praxis besonders innovativer Unternehmen

Besonders innovative Unternehmen wie Google, Procter and Gamble oder IDEO sind auch besonders innovativ damit, die Ideengenerierung zu erleichtern. Google bietet beispielsweise Spielwiesen an, auf denen sich Mitarbeiter in ihre Kindheit zurückdenken und so zu vollkommen neuen Ansätzen kommen. Procter and Gamble holt sich gerne Externe ins Haus. IDEO wiederum verlässt vorzugsweise das gewohnte Umfeld und sucht außerhalb nach Ideen. Es gibt eine Vielzahl von unterschiedlichen Möglichkeiten, den eigenen Kreativprozess anzukurbeln.
Dieses Kartenset stellt 66 Konzepte vor, die sich als besonders innovationsfördernd bewährt haben. Spielerisch und mit Spaß werden die eigenen Innovationspotenziale erkannt und Ideen entwickelt. Fast nebenbei wird alles Relevante rund um einen gelungenen Innovationsprozess vermittelt und die Innovationskultur verbessert.

"Comprehensive framework covering the nuts and bolts of how to implement an effective innovation culture including inspiring examples."
Jonas Kahlert, Google

"The innovation culture sets the agenda for the future business. It is key to develop this basis in a fast-changing world. The St. Gallen Innovation culture navigator helps to experiment with 66 different perspectives at all levels of the organization. Like it."
Ingo Gaida, Bayer

"Great card set for inspiration and practical hints how to develop a strong innovation culture."
Michaela Csik, Lafargeholcim

"The Innovation Culture Navigator is all about dancing with ambiguity. Get dancing."
Larry Leifer, Stanford Design Thinking Research Program

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AutorGassmann, Oliver / Meister, Christoph / Wecht, Christoph H. / Bömelburg, Raphael
VerlagHanser Fachbuch
EinbandPostkartenbuch/Postkartensatz
Erscheinungsjahr2018
Seitenangabe66 S.
AusgabekennzeichenDeutsch
MasseH16.5 cm x B12.0 cm x D3.9 cm 536 g
Verlagsartikelnummer556/45556
Gewicht536
ISBN978-3-446-45556-6

Über den Autor Oliver Gassmann

Prof. Dr. Oliver Gassmann is Full Professor and Director at the Institute of Technology Management at the University of St. Gallen, Switzerland. Prior to this, he was leading corporate research within the Schindler Group. Gassmann has been recognized as one of the most active innovation scholars (IAMOT) and as one of the leading economists in Germany (FAZ). He received the prestigious Scholarly Impact Award from the Journal of Management and the Citation of Excellence Award from the Emerald Group. He has also founded three spin-off companies and serves on several academic, economic and political boards.Prof. Dr. Karolin Frankenberger is Full Professor and Director at the Institute of Management & Strategy at the University of St. Gallen. She is also the Academic Director of the St. Gallen Executive MBA. Prior to her academic career Frankenberger worked seven years with the management consultancy McKinsey & Company. Her academic research has won several prestigious awards and recently she was named Thinker of the month by Thinkers50, the world’s foremost resource for sharing leading management ideas of our age. Frankenberger has also founded a spin-off and she is actively involved in supporting company leaders, from numerous industries worldwide, in their strategy and innovation challenges.Dr. Michaela Choudury is a business model innovation expert, business professional and innovation lecturer with more than ten years of experience in digital innovation and transformation. She worked within the Digital Lead Scale-up and Acceleration division at LafargeHolcim, as a Senior Consultant at the BMI lab as well as a Research Assistant at the Institute for Technology Management at the University of St. Gallen. Currently, she is a Senior Manager within the International Marketplace Unit of Ringier. She received her PhD at the University of St. Gallen and was a Visiting Researcher at the Center for Design Research at Stanford University.

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