schliessen
(0) Artikel im Warenkorb
Sie haben keine Artikel im Korb.
Aktuell
    Filters
    Preferences
    Suchen
    Hersteller: transcript Verlag

    Wie Lehrer_innen und Schüler_innen im Unterricht miteinander umgehen (eBook) von Leonhard, Tobias (Hrsg.)

    Wiederentdeckungen jenseits von Bildungsstandards und Kompetenzorientierung

    Every day, approximately 2.5 million hours of classroom instruction take place in Germany. How the students and teachers involved treat each other has been lost from sight in the face of educational standards and competence orientation. This volume documents the results of a qualitative-reconstructive classroom study based on work by laureates of the German Teachers' Prize with their students and class documentation. In the alleged ordinariness of classroom teaching, teachers, agents in teacher training, students, as well as parents can discover the complexity of professional demands placed on teachers as well as those moments when school shows how uplifting it can be.


    Autor Leonhard, Tobias (Hrsg.) / Schlickum, Christine (Hrsg.)
    Verlag transcript Verlag
    Einband PDF
    Erscheinungsjahr 2014
    Seitenangabe 208 S.
    Meldetext
    Ausgabekennzeichen Deutsch
    Abbildungen Klebebindung
    Masse 883 KB
    Auflage 1. Auflage
    Plattform PDF
    Reihe Pädagogik
    ISBN 978-3-8394-2909-9
    PDF
    Keine Rückgabe möglich
    978-3-8394-2909-9
    Fr. 33.00

    Bände der Reihe "Pädagogik" in der richtigen Reihenfolge

    Alle Bände der Reihe "Pädagogik"

    Über den Autor Leonhard, Tobias (Hrsg.)

    Tobias Leonhard (Dr. päd.) leitet die Professur für Professionsentwicklung am Institut Vorschul- und Unterstufe der Pädagogischen Hochschule FHNW in Solothurn.
    Christine Schlickum (Dr. phil.) vertritt die Professur für Schulforschung am Institut für Erziehungswissenschaft der Johannes Gutenberg Universität Mainz.

    Weitere Titel von Leonhard, Tobias (Hrsg.)